F A K E S M I L E


ENTRY ABOUT LINKS FCBOOK NEWER OLDER +FOLLOW

TIPS UNTUK UPSR
UPSR ^_^

Hai,assalamualaikum.....welcome back....sorylah dah lama dah x lawat blog ni....
mesti korang penatkan tunggu tapi x de status baru...
eh,status plak!sepatutnya entry...
sorry2,,,
maklumlah dah selalu bukak fb jer...x pernah lawat blog yg dah bersarang labah2 ni...

Banyak pulak saya ckp...
Sebenarnya tujuan utama saya tulis entry ni nk kongsi tips....
Tips ni khas untuk pelajar2 yg akan menduduki UPSR...
>> mentang2 thun ni amik UPSR <<
^_^

Smua orang nk dapatkan 5A dalam UPSR...
Sebenarnya x susah pon...
Kat sini ada tips mcm mna kita nk sng ingat...
JOM BACA!
  1. Melakar peta minda
  2. Menulis nota
  3. Membuat penambahan pada nota
  4. Membaca
  5. Recall >>ingat balik apa yg dibaca<<
Mudah kan??
Apa lagi cubalah....

Dgn menggunakan cara ni insyaallah kita akan mudah ingat..
ni untuk kebaikan kita juga..
Kat sini ada tips lagi...
Jgn ingat dah habis.....

Yg ni plak petua mudah ingat...
yg kat bwah ni x leh buat sbb ia akan melemahkan daya pemikiran kita....

  1. Jgn mkn kepala ikan
  2. Jgn minum air yg tlah dimasuki serangga
  3. Jgn mkn organ dalaman binatang
  4. Jgn minum ketika sedang mkn
  5. Jgn mkn smpai terlalu kenyang
  6. Jgn mkn jika tidak lapar
Ha!ingat tau....senang jer sebenarnya...
jdi klau sape2 yg suka mkn organ dalaman binatang tu
kene la hentikan tabiat tu sekejap...
lepas UPSR baru boleh mkn....

K la tu jer...disebabkan nk hujan ni...
ada guruh,,so terpaksa matikan laptop...
k bye..
semoga kita berjumpa pada hri yg akan dtg...
Assalamualaikum...


RENUNG2KAN DAN SELAMAT BERAMAL
^_^